søndag den 23. maj 2010

Søndag - sidste hele feriedag

Dagen startede - som man kan se på dette billede af Jette og Trunte, der er klar til start - med tåge. Kold, våd og klam tåge. Og den havde virkelig svært ved at slippe sit tag i os i dag. Samtidig var det blæst op, så teltene blafrede og forhindringerne væltede. Alle folk gik rundt med store jakker på det meste af dagen.
Det kan dog ikke være på grund af dagens fødseldagsbarn. Det var nemlig Balder, der blev 11 år i dag, og som kvitterede med en stribe flotte senior-løb. Her er han fotograferet i en af dagens få solstråler.

Bent og Ticket løb meget bedre end i går. Ticket rev ikke første spring, men der var hele tiden en eller anden lille fjollet ting, der holdt dem tilbage fra førstepladsen. Det blev dog til en 2. plads i spring 2, desværre med fejl.
Monty's første løb gik totalt op i fis og ballade. Han var helt sikker på, at der var en lækker løbsk tæve et eller andet sted (han er ikke nem at narre), og han skulle bare lige finde hende...... Et sikkert publikumshit. Han tog dog revance og vandt spring 2 i fin stil.
Woogi og jeg er ved at finde ud af hinanden. Jeg har opdaget, at lange lige stræk, som der tit er i klasse 1-baner, ikke er noget hit. Man skal helst være foran Woogi hele tiden, og det er ikke nemt, når hun laver snurre-toppe lige foran mine fødder. Jeg var skrækslagen for at komme til at træde på hende. Hun vandt AG1 med en slalomfejl, som vi fik rettet. De 2 sidste løb blev diskere, men jeg satte mig nogle delmål, som vi nåede. Hun er en fantastisk lille hund. Det har bare været så sjov at løbe med hende - og i den grad lærerigt for mig, som nu er vandt til en bund reel Zippo, som jeg stort set altid kan regne 100% med.
Jeg mener dog klart, at Woogi ønsker sig et dækken, hvor der på begge sider skal borderes: jeg er en voksen sheltie på 3 år og mor til 4 børn!
Zippo startede dagen med at rive første pind i AG3. Hm.... Og selv om vi har set videoen flere gange, så kan vi ikke se, at det er andet end sjusk. Irriterende, men så er det jo bare at bruge banen til at træne felterne. Det gik så fint indtil A'et. Der snød han mig, og så satte jeg ham tilbage. Disk! Men sådan må det være. Hellere få rettet det med det samme. Til gengæld vandt han både spring åben og spring3 i fin stil. Nu er det bare at vente spændt til Bonnik får sendt resultaterne fra Bornholmerne, så jeg kan se, hvor mange points det giver til landsholdspladserne.
Præmierne i år var (som sædvanlig) Ivy's fine keramik, som vist efterhånden er samleobjekter for mange af os, der har været med på Bornholm i flere år. I år var det beige krus om lørdagen og små skåle om søndagen - og dertil 2 kg. foder for hver præmiering. Det blev til 7 krus og 5 skåle (og 24 kg. foder).
Da vi var færdige med dagens løb pakkede vi sammen og kørte tilbage til campingpladsen. Vi havde meldt os til den årlige "grisefest", som vi oven i købet fik gratis med vores pakke-løsning (færgebillet og campinggebyr). En stor flot grissebasse havde snurret på grillen siden frokost, og iflg. Werner, som har campingpladsen, så var der beregnet ca. 600 g. kød pr. person. Værsgo' at spise. :-)
Da der var meget indelukket på den overdækkede terasse, så valgte vi at sætte os udenfor. Det gav til gengæld en naturlig begrænsning for hvor længe, vi blev siddende. Det blev hurtigt koldt, så nu er det bare om at komme under de varme dyner i en fart, og nyde den sidste nat uden vækkeur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar